L’orquestra del  Titanic

L’orquestra del Titanic

Por el 02/10/2020 en Blog

Avui he tornat a escoltar una de les tantes llistes de música que vaig crear durant el confinament. Cada cançó suposava obrir una finestra a l’exterior. Totes em van ajudar a transitar per moments diferents: de la melancolia a la calma, de la tristesa a la força, de la incertesa a l’esperança.

Beneïda música que ens produeix una resposta emocional immediata!

A més, tots tenim a la retina imatges de música als balcons, als hospitals; concerts acústics que ens han permès visitar les cases de molts dels nostres artistes favorits, versions de temes coneguts cantades a l’uníson. La música ens ha fet més forts contra el virus de formes molt diferents. A Itàlia l’himne nacional es va a convertir en un punt de trobada, Espanya a les 20h s’unia per a escoltar a la soprano de torn, al DJ aficionat que punxava des del seu minúscul balcó, o les cançons espontànies que sorgien dels nostres veïns i ens convidaven a deixar passar l’optimisme perquè impregnés les nostres parets.

Quantes llistes de reproducció i de quin tipus heu creat durant l’estat d’alarma?

Una coneguda plataforma digital de música en streaming ha fet un estudi per saber com el fet d’estar a casa ha canviat el consum de música:

• La gent ha volgut aprendre a tallar el cabell amb música (Augment en la creació de playlist amb temàtica de cabell, 50%)
  • Els pares recorren a la música per a superar els reptes de l’educació a casa (Augment en la creació de playlist amb temàtica d’educació 1000%)
  • Les persones van començar a explorar la seva creativitat (Augment en la creació de *playlist amb temàtica de pintura 90%)
  • Treballar a casa amb música és millor (Augment en la creació de playlist amb temàtica de treball a casa 1400%)
  • Les persones creen playlist de música per a cuinar, ajuda a relaxar-se (Augment en la creació de *playlist amb temàtica de cuinar 120%)
  • Els oïdors de música estan molt ocupats netejant (Augment en la creació de playlist amb temàtica de neteja 65%)
  • La nostàlgia i els sentiments han anat creixent amb la pandèmia (Augment del 54% en creació de playlist amb temàtica nostàlgica dels anys 50, 60, 70 i 80)

Com en el Titanic, la música continua sonant per a pal·liar els efectes de la crisi mundial… Que l’orquestra no pari!

¡Comparteix-ho!

Respondre

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *